zaterdag 24 oktober 2009

Droomreis naar Japan...

Graag stel ik mezelf kort aan jullie voor, mijn naam is Ben Smit ik ben 47 jaar oud en getrouwd met Loes. Samen hebben wij drie kinderen, Mike, Jesse en Gina. Al vanaf kleins af ben ik begaan met vissen en met koi vanaf 1983 in het bijzonder.

Maar het was niet tot 1990 toen de kinderen voldoende zwemdiploma’s op zak hadden dat ik toestemming kreeg van mijn vrouw om een koivijver in de tuin uit te graven. Meteen lid geworden van de KOI 2000 vereniging ben ik vol enthousiasme gestart met de hobby. Met een gedegen basis aan koi kennis na het volgen van nagenoeg alle geboden workshops is de hobby nog steeds een belangrijke passie van mij gebleven. De uit geschreven Saki Hikari Tategoi Competitie in 2008 is de reden dat ik jullie nu bericht. Want ondanks de stille hoop die ik natuurlijk koesterde ingegeven door de groeiontwikkeling van de uiteindelijke winnaar (een Marudoh Showa zoals afgebeeld) was het toch een enorme verrassing toen mijn naam als hoofdprijswinnaar genoemd werd.

Wat een afsluiting van een prachtige koi competitie en te weten dat het verhaal voor mij nog een vervolg zal krijgen met de verwezenlijking van een lang gekoesterde droom, een reis naar Japan. Dat is pas een hoofdprijs! Aanstaande zaterdag vertrek ik dus naar het land van de reizende zon. Samen met ondermeer Joachim Luisman van Koi- vijver en aquariumcentrum Tiel om in Japan ontvangen te worden door Rob de Vos van Ornafish Japan. Het is Rob die ons dagelijks bij 5 tot 7 kwekers zal introduceren en begeleiden bij de selectie een aankoop van koi. Jeetje wie had dit nu ooit kunnen bedenken, hopen, dromen! Ben er nu wel helemaal klaar voor om me mee te laten slepen in de dagelijkse leefwijze in koi mekka Niigata-shi. Het is me dan ook een hele eer om jullie middels deze site op de hoogte te houden van mijn indrukken en activiteiten. Maar belangrijker nog jullie alle beelden voor te schotelen die de moeite waard zijn om te bekijken.... wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Nishikigoi Novelle en de gehele inhoud van http://koiquest.blogspot.com wordt beschermd middels copyright. Niet in enige vorm mag er publicatie plaatsvinden zonder expliciete toestemming.