woensdag 1 juli 2009

Plannen voor de zomer

Het is alweer bijna zover, Buramu-san gaat weer richting Japan! Donderdag 2 juli zal ik om 19.00 vanaf Schiphol vertrekken en op vrijdag rond 13.25 aankomen. Ik zal deze zomer weer bij Marudo mogen verblijven. Ditmaal voor bijna zeven weken lang, tot 19 augustus. Tijdens mijn verblijf bij Marudo afgelopen najaar heb ik voornamelijk de laatste selectieronden (sembetsu) mee mogen maken. Deze ronden worden jammergenoeg alleen door Hisashi-san, zijn vrouw Yosye-san en zijn zoon Toshihiro-san gedaan. Elke keer dat zij deze selecties gingen uitvoeren, vroeg ik of ik niet even mocht helpen. Op een gegeven moment zei Hisashi-san dat ik volgend jaar in de zomer maar terug moest komen om de eerdere selectieronden mee te maken. Hij vertelde me daarbij ook dat hij misschien een kweekpaar voor me zou achterhouden om mee te kweken.

Zogezegd, zo gedaan en nu vlieg ik dus morgen alweer naar Japan. Tijdens de All Japan Koi Show in Tokyo dit voorjaar baalde ik toch wel erg dat ik daar niet bij kon zijn. Ook alle jumbo tosai die van Marudo naar Nederland zijn gekomen maakten me erg jaloers, maar ook erg benieuwd. Benieuwd naar hoe mijn twee tosai er nu uitzien, zullen ze ook zo groot zijn als al die andere tosai, zullen ze de mudpond in gaan, etc. Binnen een paar dagen zal ik het weten… In het volgende reisverslag zullen jullie het weten. Ik heb in ieder geval genoeg typische Nederlandse lekkernijen ingeslagen, wat hopelijk goed in de smaak zal vallen. Zo meteen nog even de koffer inpakken, dan ben ik er echt klaar voor.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,

Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Nishikigoi Novelle en de gehele inhoud van http://koiquest.blogspot.com wordt beschermd middels copyright. Niet in enige vorm mag er publicatie plaatsvinden zonder expliciete toestemming.