maandag 26 april 2010

What's not to like? - NKVD10

We moeten nog bekomen van de daverende Interkoi 2010 en haar Grand Champion, waarover je de komende dagen nog meer verslaggeving mag verwachten op deze blog, of we kunnen ons alweer opmaken voor de volgende show, een Nederlandse welteverstaan op een nieuwe (oude) locatie aan de tuinen van Appeltern, de Nationale Koi- en Vijverdagen 2010! Of wij er zin in hebben?

What's not to like -  column -
Slenteren langs die blauwe vaten, zere voeten, lamme knieĆ«n van het staan. Luisteren naar verhalen waar geen eind aan lijkt te komen, domweg lullen in de ruimte, praten over al die verre dromen...'hete koffie, maak ruim baan!' Honderden vissen, bijna epileptisch van al die kleuren, niet eens willen ze poseren zodat je ze kan kieken of eventjes kan keuren. De mooiste vissen waarbij de mijne vallen in het niet, de grootste vissen, langer dan een meter, minderwaardigheidscomplex in het verschiet. Vissen in de show, verpakken in plastic zakken, gaat dat wel goed zo? Zuurstof nog natuurlijk en dan elastieken knopen zoals Marudoh. IJsberen terwijl de jury bedachtzaam kijkt, onverstaanbaar die Japanse woorden... 'Genki'...hey die ken ik, of althans dat er op lijkt. Nog meer vrienden van het forum, ik herken ze aan hun comentaar. 'Jammer van die Odome, maar wel een goed shiroji', ik kan ontkennen, maar het is heus waar.

'Wij hebben er zin in. Jij ook?'

Water overal, maar toch een droge mond van al dat praten en dan natuurlijk vette bek. Drukke rijen voor de schafttent, eindelijk bestelt... is er geen bestek. Mijn zoontje smeert zijn showa-schmink pardoes af aan mijn kleren, ik klieder mayo op mijn hemd, jong of oud, we zullen het nooit leren. Dan de uitslag, stress en zenuwen ten top, ik kan het niet verdragen, ik kwam hier toch niet voor nop? Alles is goedkoop een beursaanbieding bovendien, hoe past dat alles in de auto, ik kan door de binnenspiegel niets meer zien. De vrouw die protesteert, maar ik wil nog snel een rondje. Als ze niet kijkt ga ik er vandoor, ze betrapt me, maar ik charmeer haar en zeg: 'in die jurk heb je een lekker kontje.' Veel te veel mensen, veel te weinig tijd. Veel te veel te wensen, een budget dat weer eens niet reikt. Dan die trappen van een podium, en je was ook nog niet moe. Je vreugde moet je delen en dan door vele files weer naar huisje toe.

Wij hebben er zin in! Jij ook? KoiQuest zal deelnemer zijn aan de show. Bram en ik bereiden onze vissen samen voor die uit zullen komen in de hobbyistenklasse. Wij vinden het belangrijk om de show te stimuleren. Want zonder vis, geen show! We willen graag een vat met een leuke samenstelling aan Koi laten zien en hopen op deze wijze jullie als bezoeker hiervan te laten genieten en te inspireren. Natuurlijk hopen we een prijsje mee te nemen, maar dat zal geen gemakkelijke opgaaf worden. De koishow van De Nationale Koi- en Vijverdagen - de 'Strijd der Titanen' - is tot op het laatste bassin volgeboekt. Het belooft opnieuw een spannende strijd te worden. Er worden meer dan 600 (!) Koi verwacht, waarvan de grootste exemplaren de 1 meter-grens met gemak zullen doorbreken! Meer informatie vind je op http://www.koi2000.com/ en http://www.appeltern.nl/. Tot op de show!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Nishikigoi Novelle en de gehele inhoud van http://koiquest.blogspot.com wordt beschermd middels copyright. Niet in enige vorm mag er publicatie plaatsvinden zonder expliciete toestemming.