zondag 7 maart 2010

Dag 1 - de reis

Op het moment dat ik het begin van dit verslag aan het schrijven ben, zit ik in de trein van Tokyo naar Nagaoka. Het is nu 10.00 ’s ochtends Nederlandse tijd, dit betekent dat ik al 20 uur onderweg ben. Om 19.30 Japanse tijd (11.30 in NL) komen we aan in Nagaoka, waar Rob de Vos van Ornafish ons zal ophalen en bij het New Plaza Business Hotel in Ojiya af zal gaan zetten. De hele reis tot nu toe is erg meegevallen. De trein richting Schiphol was op tijd, het inchecken verliep vlekkeloos en er was ook genoeg tijd vrij gehouden om nog uitgebreid te eten voor vertrek. Tot mijn verbazing had Jos geen Economy Class tickets geregeld, maar Premium Class. Dit is de klasse waarop je heel jaloers bent, als je 11,5 uur lang in de economy class hebt gezeten. Luxe dus! Daarbij had Jos stoelen met extra beenruimte geregeld, waardoor iedereen languit kon liggen. Nog luxer... Ik had tot deze vlucht alleen Economy Class gevlogen, het verschil is echter goed merkbaar wanneer je het vliegtuig uitstapt. Uitgerust, zonder rare spierpijnen en dergelijke, liep ik dan ook het vliegtuig uit. Nu bevinden we ons dus in de Shinkansen, de hogesnelheidstrein of bullettrain, naar Nagaoka.
Gevolg - De ochtend van 7 maart. Net opgestaan, zijn na aankomst op het station van Nagaoka door Rob opgehaald en bij het hotel in Ojiya afgezet. Even snel ingecheckt en gewassen en op naar de Shouting Bar om in het gezelschap van Rob en Mark Gardner te eten. Niigata tabemono o-hisashi buri desu: Het is alweer zeven maanden geleden dat ik de overheerlijke Niigata rijst heb mogen eten. Na een gezellig etentje zijn we op zijn Japans welkom geheten in het land van de reizende zon middels een bezoek aan een van de befaamde karaoke-barren in Ojiya. Na een geslaagde avond welke tot in de vroege uurtjes doorging, zit ik hier nu (iets gehaast, want ik moet zo nog even ontbijten) het eerste reisverslag af te maken. de planning is om na het ontbijt even gedag te zeggen bij Marudo, vanaf maandag zal er pas echt serieus zaken worden gedaan. Het reisverslag van Jos is te volgen via de website van A en C Koi. Mark Gardner zal ook enkele dagen meereizen.
Ik kan niet wachten....

1 opmerking:

  1. john de leur07-03-2010, 08:18

    hoi
    mannen zeer goede reis en een mooie inkoop gewenst.jos laat eens een goede foto zien van onze vis bij seki guchi. nogmaals zeer veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Nishikigoi Novelle en de gehele inhoud van http://koiquest.blogspot.com wordt beschermd middels copyright. Niet in enige vorm mag er publicatie plaatsvinden zonder expliciete toestemming.